ترفند ها و ایده های زیبا برای باغچه ی گل زیر پنجره ای در دکوراسیون منزل

شرح هر آنچه بايد درباره زيبايي ، چيدمان و ساخت اصولي بدانيد

ترفند ها و ایده های زیبا برای باغچه ی گل زیر پنجره ای در دکوراسیون منزل

۷ بازديد

مسلما هیچ چیزی مثل گل ها خبر نمی دهند که بهار آمده است . در اینصورت بهترین راهکار برای آن نیز ایجاد باغچه ای کوچک  پنجره ، مکان خوب و مناسبی برای نمایش دادن آنها می باشد . دقت داشته باشید که باغچه های کوچک پنجره یک راه ساده اما موثر برای افزودن جذابیت بصری به منزل شما هستند . به نوعی می توان گفت که برای پر کردن آنها به گیاهان زیادی نیاز ندارید، با این وجود آنها هنوز هم تأثیر قابل توجهی دارند. به علاوه، می توانید هم در فضای باز و هم از داخل پنجره از آنها لذت ببرید.

باید بدانید و در این زمینه آگاهی لازم را داشته باشید که هنگام بررسی ایده های باغچه پنجره بهاره، انتخاب گل های زیبا و جذابی که در اوایل فصل شکوفا می شوند و همچنین گیاهانی که برای شرایط رشد اطراف پنجره شما مناسب و شایسته هستند، بسیار مهم و حائز اهمیت است .

 به عنوان مثال، اگر پنجره ی شما بعدازظهرها آفتاب می گیرد، مطمئن شوید که گیاهانی را انتخاب کنید که نور زیادی را دوست دارند . به نوعی می توان گفت که برای رشد و شکوفا شدن ، به نور کافی نیاز دارند  . 

در ادامه این مبحث می خواهیم چندین ایده برای باغچه ی زیر پنجره ای را برایتان شرح دهیم تا تخیلات و رویاهایتان را برانگیخته کنید و از اجرای آن نیز لذت ببرید .


 باغچه ی زیر پنجره ای در دکوراسیون

 باغچه ی زیر پنجره ای

ایده جعبه گل در برابر پنجره با کرکره سیاه

جالب است بدانید که زرد، سفید، بنفش و سبز پیامی رنگارنگ و زیبایی می دهند که بهار فرا رسیده است. گل‌های این جعبه پنجره به کرکره‌های چوبی مشکی می‌چرخند . آنها معمولا در پشت، نیلوفرهای زرد رنگ وجود دارد، در حالی که در بیشتر قسمت جعبه، گل های کرکی زرد و سفید دیده می شود. توجه داشته باشید از طرفین و جلوی آن، گل‌های باکوپا سفید ریز باشکوه و زیبایی می‌ریزند . هم اکنون رسیدیم به ارتفاع های مختلف گیاهان که از نظر بصری جذاب و چشم نواز هستند و به پر کردن جعبه گل کمک شایانی می کنند.

لازم است بدانید که این گیاهان باید از اواخر بهار شروع به شکوفه دادن کنند و باید خاک یکنواخت مرطوبی داشته باشند .

 

باغچه های پنجره بهار با کلئوس قرمز پر رنگ

دقت نمائید که لزومی ندارد که بهار همیشه با رنگ های پاستلی نمایان شود. بسیاری از ایده های جعبه گل زیبا از رنگ های عمیق خیره کننده و زیبایی استفاده می کنند . بهتر است بدانید و آگاه باشید که این جعبه پنجره سرسبز شامل : کلئوس رنگارنگ، ، وینکا و سرخس مارچوبه است . بدین نکته مهم و اساسی دقت داشته باشید که وینکا دوره‌های گل دهی طولانی مدتی دارند، اغلب از بهار تا یخبندان پاییزی.

با این اوصاف ، این طرح زیبا و دوست داشتنی ، باید برای کل فصل رشد با شکوه و جذابی بماند. هرگز فراموش نکنید که یک باغچه ی گل با این ترکیب گیاهی ، باید از آفتاب شدید و گرم بعد ازظهرها به دور باشد و بادقت کافی محافظت شود .

 

گل نرگس آفتابی در جعبه پنجره

در واقع یک مزیت گل نرگس در جعبه پنجره شما، اینست که همه ی آنها به طور همزمان شکوفا می شوند و نمایشی باشکوه و زیبایی را به نمایش می گذارند. مهم است بدانید که نرگس ها در اوایل بهار شکوفا می شوند . فقط مطمئن شوید که جعبه گلی را انتخاب کنید که نسبتاً عمیق باشد و زهکشی خوب و مناسبی داشته باشد، زیرا ریشه های گل نرگس دوست دارند به سمت پایین کشیده شوند و از خاک خیس اصلا خوششان نمی آید .

جعبه پنجره بهاری با گل های بنفش، صورتی و زرد

بهتر است بدانید و واقف باشید که توده ای از گل اطلسی به رنگ های بنفش روشن، صورتی و زرد از این جعبه پنجره سراریز شده است. اگر بخوائیم دقیق تر بدان نیز نگاه کنیم ، گزینه های بسیار زیاد و بی شماری در جنس گل اطلسی وجود دارد، از جمله : شکوفه های تک و دو شکوفه ، گلبرگ های صاف و ژولیده؛ و رنگ های راه راه، رگه دار و یکدست.

شایان ذکر است که بدانید ، گل اطلسی با عادات رشد توده ای یا آبشاری و همچنین برخی با عطر وجود دارد. بنابراین می توانید جعبه خود را دقیقاً مطابق با ترجیحات خود تنظیم کنید .

 

جعبه پنجره بهاری با گل های بنفش و سفید

عمدتا بسیاری از افراد هستند که هنوز نمیدانند که در این ایده ی زیبا و جذاب جعبه پنجره، ریختن باکوپای سفید با آسیاب غبارآلود، کرک دیزی مانند و زنگ های میلیون بنفش جفت می شود. لازم است بدانید که این ترکیب یک جعبه گسترده ای ایجاد می کند که با پیشرفت بهار پرتر و زیبا تر می شود.

به یاد داشته باشید که پالت رنگ بنفش و سفید همه چیز را ساده اما همچنان بهاری نگه می دارد و،  به خصوص در برابر یک خانه آبی کوچک ، زیبا به نظر می رسد . توجه داشته باشید و این نکته بسیار مهم را زمینه اطلاعات خودتان کنید که این گیاهان در آفتاب کامل به بهترین شکل گل می دهند و شکوفا می شوند ، بدین ترتیب ، باید مطمئن شوید که جعبه شما نور زیادی دارد .

 

ساکولنت های بهاری

یکی از مهمترین و اصلی ترین نکاتی که باید بدانید و بدان نیز توجه داشته باشید ، اینست که انواع ساکولنت ها که در پاییز در جعبه پنجره بسته بندی می شوند، در طول زمستان به رشد خود ادامه می دهند. همچنین در اوایل بهار، آنها به بهترین شکل ظاهر می شوند، و برخی از گونه های دیگر نیز گل تولید می کنند.

خوب است بدانید که ساکولنت های موجود در این جعبه عبارتند از: کالانکوئه (گیاه نمدی)، اچوریا صورتی، کراسولا و کاکتوس مدادی. این ساکولنت ها را می توان به عنوان گیاهان خاص و شیک آپارتمانی پرورش داد، بنابراین می توانید جعبه پنجره خود را تا زمانی که هوا به اندازه کافی برای گیاهان گرم شود در داخل منزل نیز نگه دارید .

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.