آشنایی با بازسازي كاغذ ديواري فرسوده به وسيله رنگ

شرح هر آنچه بايد درباره زيبايي ، چيدمان و ساخت اصولي بدانيد

آشنایی با بازسازي كاغذ ديواري فرسوده به وسيله رنگ

۱۷ بازديد

قائدتا همه ما می دانیم که رنگ كردن و بازسازي كاغذ ديواري كاري بسیار سخت و دشواری است . در واقع بسياري از افراد هنوز نميدانند که براي ترميم و زيبا سازي كاغذ ديواري خود دقیقا چه کاری انجام دهند . در اين مقاله ما می خواهیم اين موضوع مهم و اساسي را خدمتتان معرفی کنیم .
بهتر است این نکته را به خاطر داشته باشید و هرگز فراموش نکنید که نقاشي روي كاغذ ديواري كاري بسیار دشوار است .

در حالت عادی براي رسيدن به نتيجه شایسته و مطلوب خود ، باید سطح را قبل از هر كاري با دقت بازرسي كنيد . با اين وجود ، اگر مي‌خواهيد يك اتاق يا كل فضاي خود را به روز كنيد، قابل درك است كه در مورد رنگ روي كاغذ ديواري به‌دنبال اطلاعات صحیح و تكميلي باشيد . با ما همراه باشيد تا آگاهی لازم و  اطلاعات كامل درحوزه بازسازی کاغذ دیواری فرسوده را در دریافت کنید .

گفتنی است که بازسازي كاغذ ديواري به وسيله رنگ كاغذ ديواري‌ها با طرح‌هاي متنوعي در بازار وجود دارد . اغلب خانه‌ها را مزين و شکیل تر مي‌كنند اما به مرور زمان اين طرح‌هاي زيبا و به دل نشین ، كهنه شده يا به نوعی دیگر شما عزیزا از آن نیز خسته مي‌شويد. در این مواقع شايد با خودتان فكر كنيد  که به سادگي مي‌توانيد اين كاغذ ديواري را از روي ديوار كنده و جاي آن يك طرح ديگر بزنيد يا ديوار را به رنگ دلخواهتان تغيير دهيد . 
در همین راستا بهتر است بدانید و آگاه باشید که سقف کاذب می تواند کمک شایانی به زیبایی منزل شما کند . 


بازسازی کاغذ دیواری

طبیعتا اين تصور تا حدودي درست است ، شما ميتوانيد از رنگ براي تغيير استايل كاغذ ديواري خود استفاده كنيد و نماي كاغذ ديواري خود را بازسازي و يا به عبارتي زيباسازي و خاص كنيد . دین ترتیب ، بهتر است که براي كسب اطلاعات و دانش بيشتر در رابطه با الگوهاي كاغذ ديواري ميتوانيد مقاله انواع كاغذ ديواري براساس سبك و مدل را مطالعه و بررسي نمائید .

 

به مراتب ابزار و وسايل مورد نياز براي اجرا و پياده سازي اين كار به شرح زیر است :

در واقع ماده پركننده درز (اگر كاغذ ديواري آسيب ديده يا نياز به لايه برداري دارد.) رنگ (آب، حلال يا رنگ‌هاي روغني) برس‌هاي با كيفيت بالا (فرچه نقاشي) اسفنج با الگو و مدلهاي مختلف براي اجراي بهتر كار پارچه (براي محافظت از مبلمان در زمان رنگ كاري) سمباده هاي مختلف براي اجراي كار روغن پايه (زيركار) سطل براي ايجاد و تهيه تركيبات رنگي می باشد .

بهتر است كاغذ ديواري را چك كنيد و تمام مشكلات موجود در سطح آن را از بين ببريد . به عنوان مثال ، اگر سوراخي در ديوار وجود دارد، قبل از شروع نقاشي بايد آن را پُر كنيد . بطورکلی هدف اينست كه ديوار تا حد ممكن صاف باشد، در غير اين صورت رنگ به درستي روي ديوار نمي‌نشيند.

قائدتا براي اين كار باید از ماده پُركننده درز استفاده كنيد . همچنین براي ايجاد نماي بهتر ، باید به وسيله سنباده برجستگي را از بين ببريد و سطح را يك دست كنيد . این نکته را در نظر داشته باشید که تميز كردن ديوار قبل از شروع كار با استفاده از روغن پايه و رنگ، ايده خوب و مناسبی است. بدین ترتیب اسفنج را برداريد و سطح كار را كاملا تميز كنيد . حواستان باشد که اين كار را با آرامش انجام دهيد و هر گونه آلودگي را از بين ببريد .

فقط باید دقت کنید و مطمئن شويد كه كاغذ ديواري را كاملاً خيس نكرده باشيد ، در غير اين صورت، ممكن است خراب شود . با این اوصاف ، براي راحت شدن خيال خودتان ميتوانيد بر روي سطح كاغذ ديواري يك لايه نازك بتونه بزنيد . شما به وسيله بتونه از بلند شدن كاغذ ديواري جلوگيري مي كنيد .

توجه داشته باشید که اين نکته مهم است كه اطمينان حاصل كنيد كه كاغذ ديواري كاملاً به ديوار چسبيده است، در غير اينصورت، تمام كار شما به هدر خواهد رفت .

غالبا پس از خشك شدن روغن پايه، مي‌توانيد بدون هيچ مشكلي از رنگ مبتني بر آب (رنگ اكريليك) استفاده كنيد . لازم است بدانید که رنگ‌ها با پايه آب مي‌توانند انتخاب شایسته و بهتري باشند، زيرا استفاده از آنها ساده‌تر است . یادتان باشد که استفاده از رنگ روغن و رنگ پلاستيك نيز مي‌توانند مناسب و كابردي باشند . همچنین اگر از آسترهايي براي پوشاندن برجستگي‌هاي روي كاغذ ديواري ( برخي كاغذهاي ديواري داراي بافت برجسته براي زيبايي بيشتر هستند)، رنگ مات انتخاب بهتري است .

هم اكنون آماده رنگ زدن روي كاغذ ديواري هستيد، نخست با لايه آستر شروع كنيد . كار را مانند هر پروژه رنگ كاري ديوار انجام دهيد، از يك برس ( فرچه نقاشي ) گوشه‌ ها و امتداد لبه‌هاي كناري ديوار را رنگ كنيد، سپس با استفاده از غلتك نقاشي بقيه ديوار را رنگ كنيد . به خاطر بسپارید که انواع رنگ ها براي زيبا سازي كاغذ ديواري رنگ پلاستيك است که اغلب براي سقف خانه استفاده مي‌ كنند، اما دقت داشته باشید که به‌عنوان لايه نهايي رنگ روي كاغذ ديواري نيز كاربرد ویژه ای دارد . این نکته را فراموش نکنید که براي لايه آستر به دليل جذب شدن توسط كاغذ ديواري به هيچ عنوان مناسب نيست. همچنين باید دانست که اين رنگ قابل اجرا با غلتك نقاشي است .
ناگفته نماند که رنگ روغن يكي از رنگ‌هاي مورد استفاده در نقاشي ديوار است . اين نوع رنگ ساختماني در برابر فرسودگي و ترك مقاومت بالايي دارد .

مطالب :

ديرتر خشك مي‌شود و سطح بسيار همواري از خود باقي مي‌گذارد . به طور كلي، رنگ روغن بهترين  و جذاب ترین نوع رنگ براي نقاشي روي كاغذ ديواري است . رنگ اكلروليك پايه ، غالبا اين رنگ از آب است و براي لايه آستر مناسب است . نهمانطور که گفته شد ، رنگ اكريليك كيفيت و دوام بالايي دارد و زودتر از رنگ‌هاي روغن خشك مي‌شود. بطورکلی  اين رنگ داراي خاصيت بالا ارتجاعي دارد و در برابر ترك‌هاي سطحي مقاومت بالايي دارد .


 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.