آشنایی کلی با انواع بافت در دكوراسيون

شرح هر آنچه بايد درباره زيبايي ، چيدمان و ساخت اصولي بدانيد

آشنایی کلی با انواع بافت در دكوراسيون

۱۰ بازديد

در اين مبحث پرکاربرد قصد داریم درباره بافت ها و تاثيرات بالقوه ی آن بر دكوراسيون داخلي و فضاهايي كه به اين بافت ها نياز دارند صحبت كنيم . دكوراسيون داخلي حاوي نكات کلیدی و موارد متعددي می باشد  كه توجه داشتن به آنان ميتواند تا حد بسيار زيادي فضاي سكونت را دلچسب و رمانتیک كند . همچنين می توانید براي زيبا سازي محیط خانه و نيز دكوراسيون فضای مورد استفاده قرار مي گيرند . درمجموع اين بافت ها ميتوانند محيط را زيباتر از آنچه هست ، نمايش دهد


لازم است بدانید که بافت بر روي رنگ ايجاد مي شود و استفاده از آن يا افزودن مواد شامل : چوب ، فلز ، ماسه ، توري ، روبان و چرم و غيره می باد . در نهایت می توان گفت که نظريه نقاشي به طور مشابه بر بافت تأثير مي گذارد . 

در حقیقت نکته مهم و حائز اهمیتی که در اینجا وجود دارد اینست که بدانید و آگاه باشید که چهار نوع بافت ديوار در هنر وجود دارد كه متشكل از بافت اختراع ، شبيه سازي شده ، انتزاعي و واقعي است .

به نوعی می توان گفت که آنها دو حس منحصر به فرد و جدا از هم را شبيه سازي مي كنند: بينايي و لمس .

اگر بخواهیم بطور ساده تر بیان کنیم ، از بافت به طور مرتب به عنوان جايگزيني براي كاغذ ديواري استفاده مي شود و همچنين يك داروي مهم و اساسی براي پنهان كردن سطوح ناهموار و ناقص ديوارها و حتي تا حدي مايكروويو است . دقت داشته باشید که براي زيبا سازي چيدمان اتاق خواب ميتوانيد از بافت هاي مختلف استفاده كنيد . آگاهی لازم را در این زمینه داشته باشید که بافت يك طبقه بندي بسيار محبوب و دوست داشتنی از رنگ براي پوشش ديوار خشك است . همه ما میدانیم که رنگ داراي ساختار هاي متفاوتي هستند . بدین ترتیب ، استفاده از رنگ بافت تأثير تقريباً طرح دار روي ديوار ايجاد مي كند .

دقت کنید که رنگهاي بافت حاوي دانه هاي درشت (مانند ماسه ، گچ و غيره) چرم ، توري ، روبان ، فلز و غيره با چسب نازك آب است كه براي ايجاد ساختار ناهموار روي ديوار استفاده مي شود . غالبا  از بافت ها می توان براي زيبا سازي فضای خانه استفاده كرد . از آنجایی كه انواع مختلفي از سبك ها مي توانند روي سطح ديوار ايجاد شوند .

گفتنی است که بافت به يكي از گسترده ترين روندهاي برجسته در نقاشي تبديل شده است. قوام و ضخامت بالا آن را براي كاربردهاي مختلف و دلايل مختلف مناسب مي كند . از جمله استفاده از آنها براي پوشش دادن اتصالات در ديوارهاي خشك ، استفاده از آنها براي رنگ آميزي ديوارهاي گچ بدون رنگ آميزي. رنگ سازه ديوار را مي توان به راحتي رنگ آميزي كرد به شرط آنكه به وضعيت سطح ديوار توجه كنيد. خواص بافت رنگهاي بافت تقريبا رنگهاي آبي هستند. در مقايسه با رنگهاي مختلف روغني ، سميت آنها محدود است و تقريباً همه توليدكنندگان ادعا مي كنند كه حاوي تركيبات آلي فرار صفر هستند. سطح رنگ بافت را متوسط تا زياد بشوييد.

یادتان باشد كه قابليت شستشو تا حد زيادي به براق بودن سطح نیز بستگي دارد . این نکته را درنظر داشته باشید که برخي از براق كننده ها قابل پاك شدن هستند و برخي ديگر طبق دستورالعمل سازنده قابل شستشو هستند. موارد استفاده از بافت هاي مختلف استفاده از رنگ بافت در بين صاحبان خانه كه به دنبال ظاهر كاملاً مدرن به خانه خود هستند بدون اينكه هزينه زيادي براي بازسازي انجام دهند به سرعت در حال افزايش است. چندين تكنيك رنگ آميزي بافت منحصر به فرد وجود دارد كه به شما امكان مي دهد با يك سرمايه گذاري نقدي بسيار كوچك به ظاهري مدرن دست يابيد.

به طور معمول می توان گفت که رنگ بافت ديوار براي پوشاندن نواقص نیز استفاده مي شود. هرگز فراموش نکنید که سوراخ ها ، ترك ها ، ناهمواري در ديوارهاي بتني و ديوارهاي گچي نابرابر به راحتي و نسبتاً منطقي با رنگ بافت نامرئي هستند. عمدتا دوام بيشتري دارد و براي محافظت از نقايص سقف يا ديوار شما طراحي شده است. رنگ بافت به طور مشابه براي توسعه طراحي هاي چشمگير و برجسته ديوار استفاده مي شود. به عنوان گزينه اي براي تصاوير پس زمينه استفاده مي شود .

همچنین درصورت تمایل می توانید مقاله سقف کاذب را مطالعه فرمائید .

خوب است بدانید که چند كاربرد براي تحقق يك ظاهر خارق العاده با قيمت كمتر وجود دارد . پنهان كردن فضاهاي ديوار يكي از ابزارهاي مناسب در دسترس بتونه و رنگ است. مي تواند ديوارها و عيب هاي مخفي پنهان را برطرف كند. مي توانيد از رنگ هاي بافت دار براي پوشاندن ديوارهاي ناهموار ملات ، روكش هاي تاريخي ، ديوارهاي گچي آسيب ديده يا شايد آن كاغذ ديواري قديمي ناخوشايند استفاده كنيد. اين امر نه تنها مي تواند هزينه هاي نگهداري زيادي را براي شما به ارمغان بياورد ، بلكه مدت زمان زيادي را نيز در اين روش صرفه جويي مي كند .

توجه داشته باشید كه ارائه عمق بسياري از اتاقها فقط مبلمان مختلف و قطعات مختلف را در خود دارند. رنگ هاي بافتي با چين و چروك هاي جزئي ، برجستگي ها و بافت هاي مختلف امكان جبران اين همه شلوغي و ايجاد كمي عمق در اتاق را فراهم مي كند. دكوراسيون و زيباسازي ديوار بسياري از اتاقها تقريباً از رنگ هاي بافت ديوار زياد استفاده مي كنند. اتاقهاي ناهار خوري معمولي ، اتاق نشيمن و اتاقهاي خانوادگي مكانهايي هستند كه مي توانيد به راحتي رنگ بافت به آنها اضافه كنيد تا ظاهري زيبا داشته باشيد. بدون نياز به خريد چرم ، اتاق خود را با چرم تزئين كنيد. ديوار حمام خود را با سنگ مرمر بپوشانيد بدون آنكه واقعاً براي سنگ مرمر هزينه كنيد. رنگ بافت روشي باورنكردني براي حفظ تجمل بدون هزينه مربوط به آن است.

 

فوايد کاربردی بافت

باید دانست که شما با استفاده از بافت ها ميتوانيد با كمترين هزينه موجود محيط زندگي خود را زيباتر و لوکس تر كنيد . شما با استفاده از رنگهاي مختلف ميتوانيد محيط زندگي خود را زيباتر و برجسته كنيد . ديوارهاي اصلي در خانه با اين شي ظاهري مدرن و خاص به خود ميگيرد. همانطور كه توسط متخصصان به دست مي آيد ، نتيجه از نظر بصري نسبتاً جذاب است . این نکته را به خاطر داشته باشید که اگر قصد سرمايه گذاري طولاني مدت داريد ، رنگ بافت گزينه خوب و مناسبی است زيرا به راحتي جدا نمي شود .

انواع مختلف بافت :

  • پاپ كورن
  • بافت پوست پوست
  • شاهين ماله
  • بافت ماري
  • ماسه سيليس
  • بافت رول
  • بافت ناك دون
  • رنگ بافت
  • صاف بافت


 

منبع » پورادنو

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد