تاثيرات بالقوه رنگ طلايي در دكوراسيون منزل

شرح هر آنچه بايد درباره زيبايي ، چيدمان و ساخت اصولي بدانيد

تاثيرات بالقوه رنگ طلايي در دكوراسيون منزل

۸ بازديد

اصولا همه ما واقف هستیم که رنگ طلايي از رنگ هايي است كه در صورت استفاده درست ميتواند محیط را تا حد بسيار زيادي زيبا و مجلل  كند .
به نوعی می توان گفت که با استفاده از رنگ طلايي براي دكوراسيون و چيدمان منزل می توانید محيط زندگي خود را خاص و لاکچری تر كنيد . قائدتا طلايي رنگ بسيار برجسته و چشم نوازي می باشد که تاثیر آن در دکوراسیون منزل از اهمیت بسزایی نیز برخوردار است و زیبایی دوچندانی را مهمان خانه های ما می کند .

آگاه باشید و بدین نکته نیز توجه داشته باشید ، با اينكه بايد مراقب بود زيرا اگرچه رنگ طلايي بسيار شيك است و فضاي داخل را منحصر به فرد و خاص جلوه مي‌دهد اما بهتر است بدانید که استفاده بيش از حد از آن مي‌تواند ناخوشآيند و باشد . از این نکته نیز غافل نشوید که  در كنار رنگ طلايي ميتوانيد براي ايجاد نماي بهتر و زیباتر  از چراغ هاي دكوراتيو  استفاده كنيد و از تماشای آن نیز لذت ببرید  .

ويژگي هاي رنگ طلايي براي دكوراسيون

شاید برایتان جالب باشد که بدانید رنگ طلايي معمولاً با ثروت و رفاه و آسایس همراه است و همچنين اغلب با دانش، خرد و آرمان‌هاي برتر مرتبط می باشد . این نکته را هرگز فراموش نکنید که  در طراحي داخلي منازل ، رنگ طلايي با ظرافت و زنانگي خاصی همراه است . حتی باید دانست که به غير از طلايي كلاسيك، اين رنگ در انواع ديگر مانند رزگلد نيز وجود دارد.

بهتر است بدانید  كه رنگ طلايي متعلق به رنگ‌هاي خاص است و ميتواند جلوه گر لاكچري بودن يك محیط دنج و دوست داشتنی در صورت استفاده صحيح و مناسب باشد ، بدین  معنا كه با تركيب رنگ‌هاي ديگر مختلف نمي‌توان آن را ايجاد كرد؛ اما مي‌توانيد جلوه‌اي مشابه به دست آوريد كه اين رنگ كرم يا بژ خواهد بود . توجه داشته باشید که رنگ طلايي هميشه نقش اصلي و مهمی را در فضاي داخلي ايفا كرده‌ است .
در اصل می توان گفت که طلايي نماد قدرت، موفقيت و تجملات است و در بسياري از فرهنگ‌ها بخش بسیار مهمي از دكوراسيون داخلي مدرن و لوكس بوده است .

خوشبختانه یکی از رنگ های زیبایی که در دكوراسيون مدرن بسيار خوب ظاهر مي‌شود رنگ طلايي است ، زيرا نمادي از گرما و قدرت می باشد . غالبا به گفته استادان قديمي فنگ شويي چيني، طلا دو گروه متفاوت از فلزات، قلع، سرب و آهن را با جيوه، مس و نقره متحد مي‌كند و از انرژي فوق العاده مثبتی نیز برخوردار است كه مي‌تواند تحريك كننده باشد و انرژي و تغييرات مجلل و چشمگيري را ايجاد كند.

رنگ طلايي در دكوراسيون

به مراتب رنگ طلايي يكي از محدود رنگ‌هايي است كه قادر است به طيف گسترده‌اي از رنگ‌هاي ديگر انطباق پيدا كند . به عبارت بهتر، اين‌كه چه رنگ‌هايي را قبل از اين رنگ در دكوراسيون داخلي منزل‌تان استفاده كنيد و يا حتي كدام سبك دكوراسيون را براي زيباسازي محيط داخلي خانه خود برگزيده‌ايد، هيچ تاثيري روي نتيجه استفاده از رنگ طلايي ندارد. در صورت علاقه به اين رنگ، دست شما براي انتخاب سبك‌ها و رنگ‌ها باز خواهد بود.

با اين وجود ، به اين نكته نيز بايد دقت و توجه داشت كه رنگ طلايي، عليرغم تمام انعطاف‌پذيري‌ها و زيبايي‌هايي كه دارد، هنگام رسيدن به دكوراسيون داخلي، مستلزم در نظر گرفتن برخي الزامات و ملاحظات هنري و ريزه‌كاري‌هاي مهم است . قائدتا اين رنگ، به راحتي با همه سليقه‌ها، سبك‌هاي دكوراسيون و طيف‌هاي رنگي هم‌خواني پيدا مي‌كند اما مشروط بر اين كه بتوانيد آن را در جاي مناسب، به اندازه كافي و نياز و هم‌چنين در تن مناسبش انتخاب و استفاده كنيد.

با این اوصاف ؛ براي درك بهتر اين موضوع، احتمالا خانه‌هاي ايراني سياري را ديده‌ايد كه پر شده‌اند از كتيبه‌هاي طلايي، سرويس‌هاي مبلمان طلايي و اكسسوري‌هاي طلايي كه فضا را واقعا خسته كننده كرده‌اند. براي رهايي از اين خسته كننده بودن، كافيست الزامات مهم زير را رعايت كرده و اصل ظرافت را در مورد استفاده از رنگ طلايي در دكوراسيون داخلي منزل‌تان به اجرا درآوريد .

خصوصيات رنگ طلايي از نظر فنگ شويي

در واقع ايده‌هاي مدرن دكوراسيون داخلي كه شامل رنگ‌هاي طلايي است، همچنان نمادي از ثروت، رفاه و موفقيت هستند . این نکته را به خاطر داشته باشید که استادان چيني فنگ شويي مي‌گويند رنگ‌هاي طلايي، انرژي طلا را به خانه‌هاي مدرن و تزيينات داخلي فنگ شويي وارد مي‌كنند و ثروت را به خود جلب مي‌كنند .

بطور معمول آن‌ها پيشنهاد مي‌كنند كه طلايي را به دكوراسيون مدرن اضافه کنید تا محیط قدرت خود را نشان دهد . استفاده از رنگ طلايي در قسمت‌هاي خاصي از خانه، تغييرات مثبتي را به ارمغان مي‌آورد . تزيينات طلايي در قسمت‌هاي شمالي و غربي خانه، جريان انرژي را افزايش مي‌دهد و باعث جذب پول مي‌شود.

توجه کنید که يك نوار طلايي تزييني را مي‌توان در قسمت جنوب شرقي خانه قرار داد. نوار طلايي روي قايق يا قايق بادباني نيز نمادي از سفر موفق است. طلا يك فلز قوي و نشاني از خورشيد است كه انرژي خود را متمركز مي‌كند، ذهن را شفاف كرده و به ديدن روش‌هاي بهتر براي انجام برخي كارها كمك مي‌كند.

قدرت طلا بدن را بيدار مي‌كند، همه سيستم‌ها را فعال مي‌كند و به افراد انرژي مي‌دهد. رنگ طلايي در دكوراسيون مدرن به ايجاد يك اثر هيجان انگيز و شاد، بهبود حافظه و كمك به يافتن راه حل‌هاي بهتر براي همه مشكلات كمك شایانی مي‌كند.

لازم به ذکر است که بدانید ، استادان چيني فنگ شويي باستاني معتقد بودند كه رنگ‌هاي طلايي و تزبينات خانه ماهيچه‌هاي قلب را تقويت كرده و عملكرد و استقامت بدن را بهبود مي‌بخشند. وسايل طلايي و جواهرات ساخته شده از طلا به كاهش فشار خون و بهبود خلق‌وخو كمك مي‌كنند و جالب است که با افسردگي مبارزه خواهند كرد .

ديزاين خانه با رنگ طلايي

مهم است که بدانید ، اعتدال؛ راز رنگ طلايي است، در اين ميان لوازم جانبي كه به زيبايي فضاي داخلي را تزيين مي‌كنند حائز اهميت خواهند بود. شما فقط به چند عنصر كوچك نياز داريد تا نتيجه خوب و مطلوبی بگيريد. گلدان‌هاي تزييني و جاشمعي‌هاي طلايي رايج‌ترين دكور وسايل براي دكوراسيون مدرن هستند. هر يك از گلدان‌ها مي‌توانند كمي متفاوت به نظر برسند. شما مي‌توانيد ظروف مينيماليستي يا گلدان‌هاي طرح‌دار بلند را انتخاب كنيد.

مسلما آن‌ها در يك فضاي خانگي يا اداري مدرن عالي به نظر مي‌رسند. همچنين اگر جاشمعي طلايي را انتخاب مي‌كنيد، مي‌توانيد فضاي داخلي خانه را كاملاً تغيير دهيد. چنين تزييناتي در انواع مختلفي از طرح‌ها موجود هستند، بنابراين در پيدا كردن وسايل مورد علاقه خود مشكلي نخواهيد داشت. اگرچه اشكال ساده براي مدت طولاني رواج داشته‌اند اما مدل‌هايي را انتخاب كنيد كه ظاهر برجسته و مهمي دارند. چنين وسايلي مطمئناً به فضاي داخلي شخصيت مي‌بخشند.

دكوراسيون و نور پردازي با طلايي

همه ما میدانیم و آشنا هستیم که بسياري از صاحبان خانه لوسترها را فقط يك عنصر كاربردي مي‌دانند كه نور كافي را در فضاي داخلي فراهم مي‌كند، اما خوب است بدانید که چنين محصولاتي چيزي فراتر از نورپردازي هستند، مخصوصاً اگر از رنگ طلايي در دكوراسيون مدرن استفاده كنند. در چنين حالتي، لوسترهاي طلايي مي‌توانند به عنصر اصلي تزييني فضا تبديل شوند. لوسترها نه تنها فضا را روشن مي‌كنند بلكه دكوراسيون داخلي را بزرگ‌تر نشان مي‌دهند.

بنابراين، اين مهم راه حلي مناسب و شایسته ای براي فضاي داخلي كوچك است. از آنجایی كه اتاق نشيمن بهترين مكان يك خانه است، در اين فضا معمولاً لوسترهاي طلايي انتخاب مناسب‌تري هستند. لوسترهاي بزرگ و پر چراغ كه در زير سقف آويزان شده‌اند، يكي از جديدترين روندهاي طراحي داخلي هستند .

استفاده از رنگ طلايي براي چيدمان خانه

بهتر است که  در عناصري مانند ميز و صندلي از رنگ طلايي استفاده كنيد. آن‌ها براي دكوراسيون داخلي مدرن بسيار شیک و مناسب هستند، حتي اگر دكوراسيون به سبك صنعتي و خاصی نیز تزيين شده باشد. همچنین در مورد ميزها مي‌توانيد از روميزي‌هاي طلايي مينيماليستي روي يك ميز ناهارخوري مشكي استفاده كنيد. دقت داشته باشید که چنين مبلماني توجهات را به خود جلب مي‌كنند و ظاهري لوكس به فضاي داخلي مي‌دهند. همچنين، مي‌توانيد روميزي طلايي را براي ميزها و صندلي‌ها به رنگ عسلي انتخاب كنيد. همچنین در صورت تمایل داشتن می توانید از این رنگ زیبا و پرطرفدار برای نظم بخشیدن به دکوراسیون آشپزخانه نیز استفاده کنید و نهایت لذت را ببرید .

آينه طلايي براي ديزاين خانه

خوشبختانه آينه‌ها در طراحي حمام يا داخل راهرو يك ضرورت مطلق هستند . آن‌ها همچنين اغلب در اتاق نشيمن، معمولاً روي كمد يا ميز كنسول ظاهر مي‌شوند. آينه نه تنها يك لوازم جانبي كاربردي است كه به لطف آن مي‌توان به خود نگاه كرده و ظاهر خود را مرتب كرد .

. به همين دليل، بسياري از افراد تصميم مي‌گيرند كه آينه‌هاي تزييني با قاب‌هاي طلايي را خريداري كنند. آينه تنها عنصر در دكوراسيون ديوار نيست كه مي‌توانيم در طراحي داخلي خانه از آن استفاده نماييم. پوسترها، تصاوير و ساعت‌ها نيز عالي هستند. كاشي‌هاي ديواري به رنگ طلايي مي‌توانند فضاي حمام و سرويس بهداشتي را متمايز و خاص نشان دهند .

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد