كاغذ ديواري و انواع آن

شرح هر آنچه بايد درباره زيبايي ، چيدمان و ساخت اصولي بدانيد

كاغذ ديواري و انواع آن

۱۳ بازديد

 عمدتا باید بدانید و آگاه باشید که از راحت ترين و كارامد ترين مسير های اساسی و پرطرفدار براي ايجاد يك دكوراسيون داخلي لوکس و مجلل ، استفاده از كاغذ ديواري ها می باشد .

بطور معمول شما می توانید با كاغذ ديواري به راحتي در محیط داخل خود تغييرات چشمگير و دل انگیزی ايجاد نمائید و محیط دكوراسيون خود را بطورکل تغيير دهيد .

بهتر است که در انتخاب كاغذ ديواري ها علاوه بر انتخاب طرح و رنگ منحصربه فرد خود ، موضوعي که پيش از هر چيز اهميت بخصوصی دارد ، قابل شستشو بودن آن ها است تا بتوانيد به راحتي آنها را شستشو دهيد .

ناگفته نماند که  پوشاندن دیوارها با کاغذ دیواری مزایای خاص و قابل توجهی دارد . با این اوصاف اگر بخواهیم مقایسه ای بین مزایا و معایب کاغذ دیواری نسبت به نقاشی با رنگ داشته باشیم ، در اینصوت می توان به مواردی از این قبیل: تنوع فراوان در طرح و رنگ کاغذ دیواری، امکان استفاده از طرح های مختلف به جای اجرای نقاشی تک رنگ و یک دست، تمیز بودن کار نصب کاغذ دیواری نسبت به نقاشی و از همه مهمتر ارزانتر بودن و به صرفه بودن آن و قابلیت نصب و تعویض سریع کاغذ دیواری نیز اشاره کرد که پرکاربردترین ویژگی ها را دارند .


آگاهی لازم را دراین زمینه داشته باشید که یکی از زیبا ترین جذابیت های خاص کاغذ دیواری اینست که طراح دکوراسیون میتواند با انتخاب طرح های مختلف احساسات بصری کاملاً متفاوتی برای افراد به وجود آورد . به عنوان مثال، استفاده از کاغذ دیواری ای با طرح های عمودی باعث می شود ارتفاع دیوارها بلندتر به نظر آید . همچنین فراموش نکنید ، طرح هایی وجود دارند که با نصب آنها فضای داخلی بزرگتر و عمیق تر به نظر می رسد و در نهایت زیبا تر و خاص تر می شود .

کاغذ دیواری

لازم است بدانید که مهم‌ ترين و اصلی ترین مزيت كاغذ ديواري كاغذي اينست كه نسبت به انواع ديگر كاغذ ديواري ارزان تر و مقرون به صرفه تر است. مزيت ديگر اين نوع كاغذ ديواري ها نصب راحت و كنده شدن آسان آن ها می باشد . همچنین می توانید از این کاغذ دیواری ها برای نظم بخشیدن به دکوراسیون آشپزخانه نیز بهره مند شد .

انواع كاغذ ديواري:

  • كاغذ ديواري از جنس كاغذ (Paper wallcovering)
  • كاغذ ديواري از جنس پارچه (Fabric)
  • كاغذ ديواري از جنس وينيل (Vinyl)
  • كاغذ ديواري با الياف بافته نشده
  • سه بعدي

كاغذ ديواري با متريال فلز

خبر خوب در اینجا اینست که يكي از انواع كاغذ ديواري ها از جنس  وينيل ( PVC )  است كه جزو مقاوم ترين نوع به شمار رفته و نصب و شستشو آن بسيار راحت و آسان مي باشد . هرگز از این نکته نیز غافل نشوید که اين نوع كاغذ با جنس وينيل روكش شده و براي فضاهاي مرطوب و مرتبط با چربي بسيار كاربردي و مناسب است .


كاغذ ديواري از جنس الياف بافته نشده(Non-woven)

به خاطر بسپارید که كاغذ ديواري هاي نانوون از جنس الياف طبيعي (بافته نشده) مي باشند. در اين نوع كاغذ ديواري  الياف فيبري سلولزي در لايه زيرين كاغذ ديواري قرار مي گيرد كه براي مقاومت بيشتر موادي به نام اكرليك به آن مي افزايند.

  • كاغذ ديواري از جنس الياف نساجي (Textile)
  • كاغذ ديواري از جنس فلز (Metallic)


باید بدانید که در توليد اين جنس از كاغذ ديواري معمولا از لمينيت نازكي از آلومينيوم  بر روي لايه زيرين كاغذ ديواري استفاده مي شود. براي ايجاد طرح بر روي آن بيشتر از اكسيد كردن يا خش دادن استفاده مي كنند.


كاغذديواري از جنس مواد طبيعي(Natural)

خوشبختانه در توليد اين نوع كاغذ ديواري از مواد طبيعي همچون برگ ها، چوب پنبه ها، گياهان و… استفاده مي شود كه به دليل هزينه بالا توليد اين كاغذ ديواري ها مقرون به صرفه نيست .

در واقع امروزه تنوع جنس در توليد كاغذ ديواري بيش از هر زمان ديگري مورد توجه است . به نظر مي رسد براي آنكه خريدار هوشمندي باشيم و متناسب با نياز خود كاغذ ديواري تهيه كنيم، خوب است که جنس كاغذ ديواري و انواع گزينه هاي پيش رو را بهتر بشناسيد .

توجه داشته باشید که پيشرفت در زمينه كيفيت پوشش ديوار به سرعت در حال ارتقا است. روزهاي نااميدكننده محدوديت در انتخاب نوع كاغذ ديواري رو به اتمام است و شما مي توانيد با اطلاع دقيق از انواع جنس هاي كاغذ ديواري براي فضاي مورد نظر خود انتخابي مناسب داشته باشيد.

این نکته را در نظر داشته باشید که با وجود اينگونه محصولات كاربردي همچون كاغذ ديواري مي توان به آساني در فضاي داخلي خود تغييرات قابل توجهي ايجاد نمود. كيفيت كاغذ ديواري با توجه به جنس و نوع آن مشخص مي گردد. يك كاغذديواري با جنس مرغوب تا سال هاي زيادي دوام خود را حفظ مي كند و نيازي به تعويض نخواهد داشت.

دقت نمائید که علاوه بر اصول انتخاب طرح و نقش كاغذ ديواري، عامل جنس و مواد بكار رفته در آن از موارد بسيار پر اهميت است. در همین راستا، شركت كاغذ ديواري راش آلمان سعي بر آن داشته است كه از بهترين جنس ها از جمله ( Non-woven و Textile ) كاغذ ديواري هاي خود را توليد و به مشتريان گرامی عرضه نمايد .

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد