اطلاعات موثق درباره سقف كاذب و انواع آن

شرح هر آنچه بايد درباره زيبايي ، چيدمان و ساخت اصولي بدانيد

اطلاعات موثق درباره سقف كاذب و انواع آن

۱۳ بازديد

شاید برایتان جالب باشد که بدانید این روزها اکثریت مکان‌ها دارای سقف کاذب و انواع جذاب و زیبا هستند، در واقع اگر بخواهید بطور واضح تر بیان کنید ، باید گفت ، سقفی که به عنوان یک پوسته زیر سقف اصلی ساختمان قرار می‌گیرد و کانال‌کشی‌ها و تاسیسات فنی را پوشش می‌دهد سقف کاذب است . در واقع می‌توان گفت که پوشش سقف اصلی و زیباسازی، جزو اصلی‌ترین مزیت استفاده از انواع سقف‌ کاذب می باشد که خوشبختانه دغدغه پوشاندن و مخفی نگه داشتن عوامل زیر سقف اصلی را به طور کامل از بین می‌برد . 

درادامه اين مبحث می خواهیم مطالبي پرکاربرد و مفید را درباره چند سقف كاذب برایتان توضیح دهیم .

شاید برایتان جالب باشد که بدانید این روزها اکثریت مکان‌ها دارای سقف کاذب و انواع جذاب و زیبا هستند، در واقع اگر بخواهید بطور واضح تر بیان کنید ، باید گفت ، سقفی که به عنوان یک پوسته زیر سقف اصلی ساختمان قرار می‌گیرد و کانال‌کشی‌ها و تاسیسات فنی را پوشش می‌دهد سقف کاذب است . در واقع می‌توان گفت که پوشش سقف اصلی و زیباسازی، جزو اصلی‌ترین مزیت استفاده از انواع سقف‌ کاذب می باشد که خوشبختانه دغدغه پوشاندن و مخفی نگه داشتن عوامل زیر سقف اصلی را به طور کامل از بین می‌برد . 

درادامه اين مبحث می خواهیم مطالبي پرکاربرد و مفید را درباره چند سقف كاذب برایتان توضیح دهیم .



همانطور که گفته شد ، سقف كاذب يكي از متريال های پر طرفدار براي هر خانه ای می باشد . در حالت عادی سقف كاذب داراي انواع مختلفی است ، بدین ترتیب ، براي زيباسازي نماي خارج و داخل خانه ميتوانيد از اين محصول ارزشمند استفاده كنيد . به نوعی می توان گفت که اين سقف به عنوان يك عنصر معماري خوب و عالی قادر است از زشت شدن نماي خانه شما جلوگيري كند . همچنین می توان برای زیباتر شدن محیط دیوارها را کاغذ دیواری کرد .

همواره می توان گفت که از مزايا و فوايد بیشمار اين متریال ميتواند به جلوگيري از رطوبت و اتلاف دما و حرارت ، ايجاد بستر نورپردازي مدرن متناسب با فضا و غیره نیز اشاره كرد . از جمله مواردي كه در انتخاب سقف كاذب براي فضاهاي مسكوني ، تجاري، اداري و … از اهميت ويژه اي برخوردار است .

همانطور که گفته شد ، اين سقف داراي مزايا و فوايد بي شماري است . در ادامه به برخي از مزاياي اين سقف ها اشاره خواهيم كرد .

سقف كاذب تركيبي، محصول تركيب دو يا چند نوع سقف كاذب است. فلسفه اين كار، رسيدن به يك طرح هندسي واحد است . براي زيبا تر شدن كار بهتر است زير سازي را درست اعمال كنيد . به بيان ديگر بايد زيرسازي متناسب با طرح تركيبي خودتون رو پيدا كنيد ، تا در طول زمان اجرا به مشكلي بر نخوريد . سقف كاذب گريليوم سقف كاذب گريليوم يك سقف دكوراتيو است كه از آلومينيوم يا آلياژ ساخته مي شود .

براي نصب و نيز اتصال است شي به سقف خانه از آويز، زنجير و يا سيم مفتول كمك ميگيرند . اين سقف كاذب به صورت مربع اجرا و پياده سازي ميشود . با استفاده از اين سقف كاذب ميتوانيد سيم و نيز ديگر اتصالات را بپوشانيد . به طور كلي اين وسيله تزييني را ميتوان با الگو ها و مدل هاي مختلف ديگر آن تركيب كرد و نماي خانه را زيباتر كرد .

سقف كناف از جمله رايج ترين سقف هاي دكوراتيو است كه در دكوراسيون خانه هاي امروزي به چشم مي خورد . اين سقف با نصب پنل هاي مسطح گچي به سقف اصلي ساختمان اجرا و در دو مدل كناف يكپارچه و كناف مشبك طراحي مي شود. به طور كلي براي اجرا و نيز پياده سازي اين سقف كاذب بايستي ابتدا يك زير سازي فولادي را اجرا كنيم ، سپس پنل هاي گچي روكش دار بر روي آن قرار دهيد . سقف كناف مشبك نيز از يك شبكه متشكل از تايل هاي سقفي و سازه هاي سپري ساخته شده كه با استفاده از آويز به سقف نصب مي شوند . سقف هاي كناف را مي توان به صورت ساده و يا طرح دار اجرا نمود . در مجموع اين مترايل نياز به نگهداري خاصي ندارد . قيمت اين سقف ها نيز به نسبت ارزان است و با هر بودجه اي مي توان آنها را در ساختمان اجرا نمود.

سقف كاذب آكوستيك

نکته ای که باید بدان توجه داشته باشید اینست که سقف هاي كاذب آكوستيك نوعي سقف عايق در برابر سر و صدا محسوب مي شوند و براي مكان هايي نظير آمفي تئاترها، اتاق هاي كنفرانس، سينماها و … بسيار مناسب و عالی هستند . متريال هايي مانند ورقه هاي مقوايي فشرده و پلاك هاي گچي و چوبي براي ساخت اين سقف كاذب مورد استفاده قرار مي گيرد .  جالب است بدانيد و آگاه باشید که اين مترايل ضد حريق است ، به همين دليل خطر آتش سوزي را به صفر ميرساند . از اين سقف كاذب ميتوان در هر فضايي استفاده كرد ، بهتر است كمي خلاق باشيد و محيط هاي خانه خود را به طو دقيق بررسي كنيد .

در واقع سقف كاذب گريليوم يكي ديگر از مدلهاي سقف كاذب است . اين مدل سقف كاذب داراي الگو و استايل خاصي است . خوب است بدانيد استايل اين سقف كاذب به صورت مربع ، مربع است . بيشتر از المينيوم براي اجرا و پياده سازي اين سقف كاذب استفاده ميكنند . اگر به دنبال الگوها و مدلهاي خاص سقف كاذب هستيد بهتر است اين مدل را انتخاب كنيد .

لازم به ذکر است که بدانید براي افزايش زيبايي اين سقف كاذب قادر هستيد از چراغ هاي دكوراتيو نيز استفاده كنيد و زيبايي آن را چند برابر افزايش دهيد . سقف كاذب رابيتس سقف رابيتس يكي از رايج ترين انواع سقف كاذب است . رابيتس نوعي ورق مشبك از جنس گالوانيزه است كه توسط سيم آرماتوربندي به شبكه فرعي وصل مي گردد .اين سقف كاذب به دو صورت هم سطح و برجسته اجرا و پياده سازي ميشود . نوع برجسته آن براي دهانه هاي بزرگ و نوع مسطح آن براي دهانه هاي كوچك مورد استفاده قرار مي گيرد.

بطور معمول ، سقف كاذب چوبي چوب يكي از مرتيال هاي قديمي و خاص بوده است ، شما قارد هستيد از اين ساختار در هر فضايي استفاده كنيد . اين نوع سقف حسي گرم و دلپذير القا مي كند و تاثير شگرفي بر زيبايي دكوراسيون داخلي مي گذارد . شما قادر هستيد از الگو ها و نيز مدل هاي مختلف چوب براي اجرا و نيز پياده سازي سقف كاذب استفاده كنيد . در نهایت ، بهتر است قبل از شروع به كار مدلهاي مختلف چوب را بشناسيد تا بتوانيد بهتر مدل مورد نظر خود را انتخاب كنيد .

سقف كاذب نوع آلومينيومي

توجه داشته باشید که آلومينيوم يكي ديگر متيريال هاي پر كاربرد و خاص براي ساخت و اجراي سقف كاذب است . اين متريال داراي خواص و فوايد بي شماري و بینظیری است . شما ميتوايند با استفاده از اين الگو ، هزينه هاي جانبی خود را به ميزان قابل توجهی كاهش دهيد . اين نوع سقف با استفاده از تايل هاي آلومينيومي و بدون نياز به بتونه كاري و پيچ نمودن تايل ها به سپري اجرا مي شود . این نکته را به خاطر داشته باشید و هرگز فراموش نکنید که سقف كاذب آلومينيومي را مي توان تعمير كرد و به فضاي پشت آن نیز دسترسي داشت . 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد